Παρασκευή 22 Μαΐου 2009

O Πάπας διεκδικεί τους Αγίους Τόπους

Ενας από τους κύριους στόχους της επίσκεψης του Πάπα Βενέδικτου στο Ισραήλ είναι η σύσφιγξη των ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ μεταξύ των δύο χωρών. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την ενίσχυση θα παίξει η επίλυση του ακανθώδους ζητήματος της διεκδίκησης της κυριότητας (souverainite) εκ μέρους του Βατικανού, χρόνια τώρα, έξι ιερών χριστιανικών τόπων. Αυτοί οι τόποι είναι:
1)Η βασιλική του Ευαγγελισμού στη Ναζαρέτ.
2)Ο τόπος του πολλαπλασιασμού των πέντε άρτων στις όχθες της λίμνης Τιβεριάδας.
3)Ο κήπος της Γεθσημανή στην Ιερουσαλήμ.
4)Το όρος Θαβώρ στην κορυφή του οποίου υπάρχει ο Ναός της Μεταμορφώσεως.
5)Την τοποθεσία Κφαρ Ναχούμ και το Υπερώο στο οποίο έγινε ο Μυστικός Δείπνος.

Mέχρι τώρα το Ισραήλ αρνιόταν να κάνει μια παρόμοια παραχώρηση αλλά ο Πρόεδρος Σίμων Πέρες γνωστοποίησε πρόσφατα ότι το Ισραήλ είναι διατεθειμένο να δεχθεί τη διεκδίκηση της Αγίας Εδρας και μια ειδική επιτροπή επεξεργάστηκε ήδη ένα σχέδιο συμφωνίας. Τις απόψεις του Προέδρου δεν συμμερίζονται αρκετοί υπουργοί της νέας κυβέρνησης Νετανιάχου. (Le Monde 8 – 5- 09, ηλεκτρονική έκδοση).

Πρέπει να επισημάνουμε ότι το δημοσίευμα της γαλλικής εφημερίδας προκάλεσε 50 περίπου σχόλια, στη συντριπτική τους πλειοψηφία αρνητικά για τον Ποντίφικα. Αρκετοί καταλόγισαν στον Πάπα ότι ξεκινάει καινούρια Σταυροφορία, και κάποιοι υπενθύμισαν ότι οι τόποι αυτοί ανήκουν στους Ορθοδόξους και ότι το Ισραήλ δεν διαθέτει τίτλους κυριότητας για να τους μεταβιβάσει...

Ευάγγελος Νιάνιος

Δεν υπάρχουν σχόλια: